lördag 27 februari 2010

Robert Pattinson interview with swedish "Studentmagasinet"




Studentmagasinet Met with Rob in London January 22, 2010

(We recognize many things in this interview since journalists have a tendency to over ask the same questions. But he do get to talk a little about Remember Me, sisters and Twilight Posters)

Some ask him to bite them and others hate him. In reality, Robert Pattinson is neither a hot vampire, or a jerk, he is rather an incredibly humble 23-year-old who is one of the world's hottest actors, right now. And we got to meet him.

When you tell people that you've met Robert Pattinson, you get different reactions. Most of the 40-years old people, look at you with a questioning facial expression. But teenage girls (and those who have past their teens) screaming hysterically and often wonder if Rob is just as good in reality as he is on film. But most guys see the most acid one and sincerely hope that Rob is a shit boot because their girlfriends are hopelessly in love with Rob's "perfect" character, Edward in the Twilight Saga. -Most people have preconceived ideas about me, "said Robert, when Student magazine hits on him in the roar luxury hotel Dorchester on Park Lane in London -The funny thing is that many young, female fans confuse me with Edward and thinks that we are the same person. Which is to say the least diseased, given that Edward is a vampire.
Robert smiles and says that since he met several fans who have asked him to bite them. -Some girls baring his throat and begs and asks for me to put teeth into their neck. I declines politely but firmly and try to explain that it would hurt. The sexy vampire Edward Cullen and Twilight movies has become a mega success worldwide.
-When we recorded the Twilight, we had no idea how big it would become. We were in an old school in the middle of the woods in the countryside outside Vancouver, Canada. When the film came out, I and my cast mates became super actress celebrities overnight. It was bizarre and scary.Wherever I went I was met by fans who became so excited that they just stood and cried and screamed. Most celebrities of Roberts calibration hates their fame. But he is more realistic than that


-My fame has opened doors, I get lots of offers and I select accurately to avoid falling into a trap where the movie branch only think I can play a sort of role. Vampires are all very well, but I would like to show that I can play other kinds of roles, too. Robert says he admires Leonardo di Caprio. "When Leo became a superstar in the Titanic, he took a break afterwards. He partied and had vacation for a few years before he went to arbeta. I admire him, he is a talented actor who has made many good films.
Robert does not want leave. He argues that he would prefer to strike while the iron is hot. -For the moment I work in England with a film where I play against Christina Ricci, Kristin Scott Thomas and Uma Thurman and I have sex with all three! I could simply not refuse.

Robert laughs and drinks the water directly from a two-liter bottle. He wipes his mouth and puts down the bottle on the floor with a bang. Robert, or Rob as his friends call him, is commonly dressed in loose-fitting black jeans, brown wool sweater and black training shoes. He has a full beard, which he first red pillar with while he was talking, and on his head he wears a black cap with the initials LB in gold letters. -What does LB stand for?
- I do not know. I think that it stands for "Long Beach" but AJG bought that hat in Tokyo. Fashion doesn't seem to be Roberts thing. He says with a smile that he is an actor who is more interested in making good movies yet to be known as a kind of fashion icon.

Roberts upcoming movie, "Remember Me" is a relationship drama set in New York. His mother in the film is played by Swede Lena Olin, who we last saw in The Reader and the father is played by Pierce Brosnan (Mamma Mia! And James Bond). In the film, Robert also has a younger sister whom he worships. "I have always liked to have a little sister. I have older sisters, but there is something sweet to have to care for and protect a younger sibling. Peyton List who plays my little sister in the film is a superb actor and a very cute girl. Emilie de Ravin plays Robert's girlfriend in the movie. -Emilie is a really nice girl, we became friends during the recording. The guy I play, Tyler, is quite similar to me. He cares about his friends, is quite serious, rebellious, and believe in justice.
"When I was younger I went through a period when I was mad at everybody and everything, but I've calmed down a bit now. I have more patience and tolerance towards people who think like me and who choose to live their lives differently".

Robert has become accustomed to being watched and persecuted by the fans, especially young female ones, but there is still great potential to be anonymous when you feel like it. Just such a thing as the rumor that he is dating Kristen Stewart, who is the female co-star in the Twilight movies. Both refused to comment on a word about it and they are seldom seen in pictures together, although they apparently hit their free time.

- It is important to keep a low profile. I can walk up the street, with Skrutt clothes and beard, biting your nails and look down the hill. It's not a soul who will notice me then. I'm just a guy in the crowd. Robert laughs at the memory of how he did a bit on Christmas Eve last-second shopping at HMV on Oxford Street in London. "I was there to buy CDs and DVDs for Christmas for my family. The store was packed with people but there was no one who started talking to me or ask me for an autograph. It was a lovely but quite funny feeling to be so anonymous in the crowd. Moreover, it was extra sick because it was Twilight posters all over the shop with my face på.Jag played with the idea to put me next to a poster, pointing to it and shouting "it's me!".

Sorry all readers who would prefer to hate Robert Pattinson, he's actually really nice in real life. He has the distance and his celebrity does not appear to have gone to his head.He seems to thrive quite well with life as a film star. But there is one thing that he does not. "I am a musician, and before I became famous I used to play several gigs a week, but I have stopped doing that.I do not have the time and since I have no desire to act on, it should be made for big deal out of it.
If I were to make a small appearance, it would not be a small secret gig. It would be a great thing, people would shoot with their phones and upload it on Youtube, but I would not risk a lot of poorly filmed material with appalling sound ports where the media can put teeth into it and saw me as a musician and songwriter. I would not fix it, and then let me rather be performing. In all cases, temporary.



Studentmagasinet


Swedish transcript after jump!

Vissa ber om att han ska bita dem och andra hatar honom. I verkligheten är Robert Pattinson varken en het vampyr eller en skitstövel, han är snarare en otroligt ödmjuk 23-åring som som är en av världens hetaste skådespelare, just nu. Och vi fick träffa honom. När man berättar för folk att man har träffat Robert Pattinson så får man olika reaktioner. De flesta över 40-års gränsen, tittar bara på en med ett frågande ansiktsuttryck. Men tonårstjejerna (och dom som har är förbi tonåren) skriker oftast hysteriskt och frågar om Rob är lika snygg i verkligheten som han är på film. Men de flesta killarna tittar oftast surt på en och hoppas innerligt att Rob är en skitstövel, eftersom att deras flickvänner är hopplöst förälskade i Rob's "perfekta" karaktär, Edward i The Twilight Saga. -De flesta har förutfattade meningar om mig, säger Robert när Studentmagasinet träffar på honom på det vrållyxiga hotellet Dorchester på Park Lane i London -Det lustiga är att många unga, kvinnliga fans förväxlar mig med Edward och att vi är samma person. Vilket är minst sagt sjukt, med tanke på att Edward är en vampyr. Robert ler och säger att sedan att han mött flera fans som har bett honom att bita dem. -En del tjejer blottar halsen och bönar och ber om att jag ska sätta tänderna i dem.Jag avböjer vänligt men bestämt och försöker förklara att det skulle göra ont. Den sexiga vampyren Edward Cullen och Twilight-filmerna har blivit en megasucce över hela världen. -När vi spelade in Twilight hade vi ingen aning om hur stort det skulle bli. Vi befann oss i en gammal skola mitt ute i skogen på landsbygden utanför Vancouver i Kanada. När filmen kom ut blev jag och mina skådespelarkollegor superkändisar över en natt. Det var bissart och otäckt.Var jag än gick möttes jag av fans som blev så upphetsade att de bara stod och grät och skrek. De flesta kändisar av Roberts kalibrer hatar sitt kändisskap. Men han är mer realistisk än så -Mitt kändisskap har öppnat dörrar Jag får massor av erbjudanden och jag väljer nogrannt för att undvika att hamna i en fälla där filmbranchen bara tror att jag kan spela en slags roll. Vampyrer i all ära, men jag vill gärna visa att jag kan spela andra slags roller också. Robert säger att han beundrar Leonardo di Caprio. -När Leo blev superkändis i Titanic tog han en paus efteråt. Han festade och hade semester i några år innan han fortsatte att arbeta.Jag beundrar honom, han är en duktig skådespelare som har gjort många bra filmer. Robert vill inte ha semester. Han menar att han vill hellre smida medans järnet är varmt. -För tillfäligt jobbar jag i England med en film där jag spelar mo Christina Ricci, Kristin Scott Thomas och Uma Thurman- och jag har sex med alla tre! Det kunde jag helt enkelt inte tacka nej till. Robert skrattar och häller i sig vatten direkt från en tvålitersflaska. Han torkar sig om munnen och ställer ställer ned flaskan på golvet med en smäll. Robert, eller Rob som hans kompisar kallar honom, är alldagligt klädd i löst sittande svarta jeans, brun lammullströja och svarta träningsskor. Han har helskägg, som han pillar förstrött med medan han pratar, och på huvudet bär han en svart keps med initialerna L.B i guldbokstäver. -Vad LB står för? Jag vet inte. Jag tror att att det står för "Long Beach" men ajg köpte kepsen i Tokyo.
Mode verkar inte vara Roberts grej. Han säger med ett leende att han är en skådespelare som är mer intresserad av att göra bra filmer än att bli känd som en slags modeikon. Roberts bioaktuella film "Remember Me" är ett relationsdrama som utspelar sig i New York. Hans mamma i filmen spelas av svenskan Lena Olin, som vi senast såg i The Reader och pappan spelas av Pierce Brosnan (Mamma Mia!och James Bond). I filmen har Robert även en lillasyster som han dyrkar. -Jag har alltid önskat mig en lillasyster. Jag har äldre systrar, men det är något gulligt över att få ta hand om och beskydda ett yngre syskon. Peyton List som spelar min lillasyster i filmen är en suverän skådespelare och en väldigt gullig tjej. Emilie De ravin spelar Roberts flickvän i filmen. -Emilie är en jättetrevlig tjej, vi blev kompisar under inspelningen. Killen jag spelar, Tyler, är ganska lik mig. Han bryr sig om sina vänner, är ganska seriös, rebellisk och tror på rättvisa. -När jag var yngre gick jag igenom en period när jag var arg på allt och alla, men jag har lugnat ned det lite nu. Jag har mer överseende och tolerans mot folk som inte tycker som jag och som väljer att leva sina liv annorlunda. Robert har blivit van vid att bli uttittad och förföljd av fans, framför allt yngre kvinnliga sådana, men det finns ändå stora möjligheter att vara anonym när man känner för det. Bara en sådan sak som ryktet om att han är tillsammmans med Kristen Stewart, som är den kvinnliga huvudrollsinnehavaren i Twilight-filmerna. Båda vägrar kommentera ett ord om det och de ses sällan på bild tillsammans trots att de uppenbarligen träffas på fritiden. - Det gäller att hålla låg profil. Jag kan gå gatan fram, med skruttiga kläder och skägg, bita på naglarna och titta ned i backen. Det är inte en själ som lägger märke till mig då. Jag är bara en snubbe i mängden. Robert skrattar vid minnet om hur han på julafton gjorde lite sista-sekunden-shopping på HMV på Oxford Street i London.
-Jag var där för att köpa cd-skivor och dvd:er i julklapp till min familj. Butiken var packad med folk men det var ingen som började prata med mig eller be mig om en autograf. Det var en härlig men ganska lustig känsla att kunna vara så anonym i mängden. Dessutom var det extra sjukt därför att det var Twilight-affischer över hela butiken med mitt ansikte på.Jag lekte lite med tanken på att ställa mig bredvid en affisch , peka på den och ropa "det är ju jag!". Sorry alla läsare som helst skulle vilja hata Robert Pattinson, han är faktiskt riktigt trevlig i verkligheten. Han har självdistans och kändisskapet verkar inte ha stigtit honom åt huvudet. Han verkar trivas ganska bra med livet som filmstjärna. Men det finns en sak som han saknar.
-Jag är musiker och innan jag blev känd brukade jag spela flera gig i veckan, men jag har slutat med det.Dels har jag inte tid och sedan har jag ingen lust att uppträda om det ska göras en för stor grej av det. Om jag skulle göra ett litet framträdande så skulle det inte bli ett litet hemligt gig. Det skulle bli en stor grej, folk skulle filma med sina mobiler och lägga upp det på Youtube, men jag vill inte riskera att en massa dåligt filmat material med uruselt ljud hamnar där så att media kan sätta tänderna i det och såga mig som musiker och låtskrivare. Det skulle jag inte fixa och då låter jag hellre bli att uppträda. I alla fall för tillfälligt. Studentmagasinet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...