onsdag 24 mars 2010

Eclipse Read along chapter 5, Imprint

Svensk översättning i slutet
Eclipse read along, One chapter a week with a chance to discuss it here on the blog.

So we're continuing with Chapter five for this week.
We will add questions/topics for each chapter to discuss, but feel free to talk about the chapters in any way you like.


"He knows that hurting you would hurt me-and so he never would. You don't seem to care about that at all!".

"The way he looked at her. . . well, it reminded me of the look I'd seen sometimes in Edward's eyes- when he was looking at me."

"Am I the only one that has to get old? I get older every stingking day!"

"Did anyone ever tell you. . . Have you ever heard of imprinting?"

"I was relieved, and I tried to explain my reaction to myself."

"I don't care who's a vampire and who's a werewolf. That's irrelevant. You are Jacob, and he is Edward, and I am Bella. And nothing else matters."

How do you think you would feel if you were the only one to grow old and not your friend or lover?

Why do you think Bella is so relieved when she hears that Jacob isn't imprinted on her?

If you want to discuss previous chapters you can use these links:
Chapter 1 here

Chapter 2 here

Chapter 3 here

Chapter 4 here

Eclipse Read Along, Ett kapitel per vecka med en möjlighet att diskutera det här på bloggen.

"Han vet att han skulle skada mig om han skadade dig, därför skulle han aldrig göra det.Du verkar inte alls bry dig om det!" "Hans sätt att se på henne ...Tja, det påminde mig om något jag ibland sett i Edwards ögon - när han tittade på mig."

"Är jag den enda som måste bli gammal? Jag blir äldre varenda jäkla dag!"

"Har någon berättat .... Har du hört talas om prägling?"

"Jag var lättad, och jag försökte förklara den reaktionen för mig själv."

"Jag bryr mig nämligen inte om vem som är vampyr och vem som är varulv. Det spelar ingen roll. Du är Jacob, han är Edward, jag är Bella. Det är allt som betyder något."

Hur tror du att du skulle känna dig om du var den enda som åldras och inte din vän eller pojkvän?

Varför tror du Bella är så lättad när hon hör att Jacob inte är präglad av henne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...